المنت فشنگی
نوشته شده توسط : atashkar

المنت فشنگی برای کاربردهای زیادی از جمله برای مصارفی که احتیاج به گرمای زیادی دارند مصرف می شوند. المنت فشنگی با وجود داشتن روکش می توانند قادر به تولید این گرما و نگه داشتن آن باشند. همچنین به دلیل تنوع در اندازه و قطر المنت فشنگی آن ها مناسب برای هر قسمتی می باشند.

المنت فشنگی به شکل لوله مانند هستند که بیشتر در صنایع پلاسیک تجهیزات پزشکی و قالب های برنجی و الومینیومی استفاده می شوند.

المنت فشنگی به شکل کویل ، روبان یا میله که از آلیاژهایی مانند نیکل-کروم ، آهن-کروم-آلومینیوم و فلزات نسوز ساخته شده است ، المنت فشنگی در کل در صنعت تصفیه گرما کاربرد زیادی دارد. المنت فشنگی در هر دو کوره با درجه حرارت پایین قرار دارند و در خدمات چرخه ای عملکرد خوبی دارند.  

المنت فشنگی

یک عنصر گرمایش یا المنت فشنگی از طریق فرایند مقاومت (انرژی گرمایی ژول) انرژی الکتریکی را به گرما تبدیل می کند. جریان الکتریکی که از طریق این عنصر عبور می کند با مقاومت روبرو می شود که باعث ایجاد گرما می شود.

به طور معمول، عناصر گرمایش یا المنت فشنگی از سیم پیچ ، روبان یا نوار سیم ساخته می شود که گرما را فراهم می کند (مانند یک رشته لامپ).

درجه حرارت یک المنت فشنگی (عنصر گرمایش) و محیط اطراف آن در درجه اول به میزان تأمین انرژی و میزان سرعت انتقال این انرژی - به شکل گرما - به محیط اطراف خود بستگی دارد. یک المنت فشنگی یا مبدل حرارتی نرخ بحرانی دارد که در یک مقدار طراحی به نام چگالی وات ، اندازه گیری شده در وات وجود دارد. در حالت ایده آل، توان تولید شده فقط کمی بیشتر از سرعت انتقال حرارت است که توسط بار درخواست می شود. یک المنت فشنگی خوب بدین معنی است که عناصر خیلی گرم نخواهند شد ، بار را در مدت زمان معقولی گرم می کنند و زودرس خراب نمی شوند. عمر خوب عناصر و یکنواختی دما در ناحیه بار نتیجه کار را می گوید. خود عناصر را می توان از دیوارهای جانبی کوره پشتیبانی کرد ، که از پشت بام معلق است یا روی کف کوره گذاشته شده است. قلاب های نسوز ، آلیاژ یا سرامیک ، چوب لباسی و تکیه گاه ها معمولی هستند که عناصر را داخل کاشی "فرم" سرامیکی قرار می دهند.

چگونه یک المنت فشنگی کار می کند؟

عناصر گرمایش به تبدیل برق به گرما کمک می کند. با این حال ، برای درک چگونگی عملکرد یک المنت فشنگی ، باید برخی از دروس اساسی برق را بدانید.

نوع آلیاژ مورد استفاده المنت فشنگی بستگی به درجه حرارت دمای کوره و نوع جو استفاده شده دارد. عواملی که بر عمر یک عنصر گرمایش فلزی و المنت فشنگی تأثیر می گذارد عبارتند از: دمای کارکرد ، نوع سرویس (مداوم یا متناوب) و نگهداری. نوع کوره ، طراحی و بارگیری نیز نقش مهمی دارند.  

در مقابل ، بسیاری از المنت فشنگی از المنت های برش خورده استفاده می کنند که در آن کویل گرمایش در یک غلاف فلزی بسته شده است که با یک ماده عایق اکسید منیزیم بسته شده است. این المنت فشنگی لوله ای با انتخاب مواد غلاف برای دما و محیط های مختلف از جمله فولاد ضد زنگ ارائه می شوند.





:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 مرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: